George Knight

Debat tussen links en rechts

Trump verlaagt zich in tweets tot vete met Mika Brzezinski

with 21 comments

President Donald Trump gedraagt zich als een knurft. Hij beledigt in een tweet het uiterlijk van journaliste Mika Brzezinski die samen met Joe Scarborough en Willie Geist de vaste presentator is van het programma ‘Morning Joe’ (MSNBC). De laatste tijd worden het beleid en de persoonlijkheid van Trump erin steeds meer op de korrel genomen. Door zijn reactie bevestigt Trump hoe lomp hij is. Zeker tegenover vrouwen die hij het liefst bij de vagina zegt te pakken. Trump gedraagt zich opnieuw niet presidentieel en doet zowel zichzelf, het ambt als zijn land schade aan door zijn onbeheerste gedrag op sociale media. De vraag is waarom de Republikeinse partij dit gedrag tolereert en hoelang dit nog kan doorgaan. Des te meer omdat beleid uitblijft.

Advertenties

Written by George Knight

29 juni 2017 bij 17:34

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. George Knight

    29 juni 2017 at 18:03

  2. President Donald Trump’s Thursday morning Twitter meltdown at “Morning Joe” co-hosts Joe Scarborough and Mika Brzezinski spawned a ferocious online backlash.
    http://www.rawstory.com/2017/06/a-real-man-would-have-called-an-ambulance-internet-recoils-in-horror-at-trump-facelift-tweets/

    George Knight

    29 juni 2017 at 18:06

  3. Natuurlijk is Trump een rare snuiter maar Mika is zelf ook niet helemaal fris.
    Mika B., slipp of the tongue. “To control what other people think, that is our job”.
    De media in met name US valt deze dagen door de mand met haar vele valse nieuws.
    Zoals Mika zich ook verspreekt:

    Jeroen

    29 juni 2017 at 21:07

  4. @Jeroen
    Mika zegt niet wat je meent dat ze zegt. Dat citaat luidt anders. Ze verspreekt zich niet.

    Hoezo vallen de media in de VS door de mand deze dagen? Ik ben het daar niet mee eens. Ik weet ook niet waar dat uit zou blijken. Integendeel, de media beleven hun fijnste uur door onthulling na onthulling. In samenwerking met facties binnen het Witte Huis die elkaar op leven en dood bestrijden. En lekken naar de media. De strategie van Trump om de media zwart te maken is tot nu toe -samen met de benoeming van een rechter voor het Supreme Court- de enige strategie die goed doordacht lijkt.

    Ik vind eerlijk gezegd eerder het omgekeerde waar. Namelijk dat de media Trump nog tamelijk veel krediet geven. Want hoe kunnen de media een opgeblazen, vulgaire, slecht voorbereide en constant liegende minkukel als Trump die zijn zakelijk eigenbelang voor dat van zijn land stelt en dat land wereldwijd in diskrediet brengt in hemelsnaam nog serieus nemen?

    George Knight

    29 juni 2017 at 21:37

  5. George Knight

    29 juni 2017 at 21:41

  6. It’s not normal. And this morning Trump’s attacks got personal when he went after the Morning Joe hosts, alleging he once witnessed Mika “bleeding badly from a face-lift.” The head of PR for NBC and MSNBC responded to the abnormality, saying: “Never imagined a day when I would think to myself, ‘it is beneath my dignity to respond to the President of the United States.’”
    https://www.axios.com/not-normal-trump-attacks-half-dozen-companies-in-half-a-day-2450223047.html

    George Knight

    29 juni 2017 at 21:47

  7. Republican lawmakers on Thursday swiftly rebuked President Donald Trump for crudely claiming that “Morning Joe” co-host Mika Brzezinski was “bleeding badly from a face-lift,” saying such tweets are beneath the office of the president.
    http://www.politico.com/story/2017/06/29/trump-targets-morning-joe-hosts-in-tweet-240085

    George Knight

    29 juni 2017 at 21:50

  8. George ik weet dat ik andere bronnen raadpleeg :). Onderstaande bericht geeft inzicht in wat er bij CNN uit de kast komt:
    https://sputniknews.com/politics/201706291055095190-project-veritas-msm/

    Jeroen

    29 juni 2017 at 22:37

  9. @Jeroen
    De misleidende informatie van het door het Kremlin gecontroleerde Sputnik is voorspelbaar. Men kan niet anders verwachten. Al gaat het over een in Atlanta gestationeerde producent van medische programma’s die op geen enkele manier betrokken is bij het Rusland-onderzoek, de nationale veiligheid of de landelijke politiek in Washington. En dus vanuit zijn vak helemaal niet kan beoordelen hoe hij het Rusland-onderzoek moet opvatten.

    Het onderwerp van dit commentaar hierboven is niet de opstelling van de media, maar de opstelling van Trump. Of liever gezegd, zijn te grabbel gooien van de waardigheid van het ambt en zijn land, Dat is vandaag door talloze gezaghebbende Republikeinse politici veroordeeld. Ze vinden dat Trump zichzelf beschadigt door Mika zo vrouwonvriendelijk en lomp toe te spreken.

    Dat Trump de media aanvalt omdat hij onder druk staat is begrijpelijk vanuit zijn logica. En dat het Kremlin hetzelfde doet omdat het in het Westen al sinds begin 2017 negatieve publiciteit krijgt vanwege haar door vele bronnen vastgestelde inmenging in de Amerikaanse presidentsverkiezingen is ook logisch. Maar wat het belang van een buitenstaander is om Amerikaanse media aan te vallen die gewoon hun werk doen is me een raadsel.

    Zie ook de weerlegging van de hoax van James O’Keefe en “Project Veritas’:
    James O’Keefe and his band of crazies are at it again. This time I am one of the targets. Yesterday, O’Keefe released a so-called “bombshell” video of me, standing outside CNN’s Los Angeles bureau. I was answering a passerby’s question by saying: “The whole Russia thing is a big nothing-burger. There is nothing you can do –” before I was cut off by the arrival of my CNN coworkers. More on what I actually meant in a moment.
    http://edition.cnn.com/2017/06/29/opinions/much-ado-about-nothing-burger-van-jones/index.html

    George Knight

    29 juni 2017 at 23:30

  10. Tja, het is maar wie je wil ‘geloven’. De waarheid is vaag vandaag te onderscheiden voor de gewone eenvoudige man zoals ikzelf. Toch denk ik dat je het mis hebt en dat we allemaal worden voorgelogen door de media. Sputnik is volgens jou gemanipuleerd. Zo is het zeker niet minder met CNN. Okay, ondanks de waanzin van de dag een mooie dag toegewenst. In vrede.

    Jeroen

    30 juni 2017 at 06:27

  11. Naar aanleiding van de video: Ook ik hoor Mika zeggen: ….” To control what other people think, that is our job”.

    “Zeker tegenover vrouwen die hij het liefst bij de vagina zegt te pakken.” Dit heeft Trump nooit gezegd. Hij zei: ‘And when you are a star they let you do it, you can do anything” “Grab them by the pussy. You can do anything’ Trump maakt een algemene opmerking over beroemdheden bij wie zij (vrouwen) alles toelaten. Met die opmerking zit Trump dicht bij de waarheid.
    In de context van het gebeuren (ze worden opgehaald door een provocatief geklede dame vervallen mannen logischerwijs is dit soort mannenpraat zoals ruwweg 90 procent van de mannen ooit wel eens heeft gedaan.

    Ik kan niet ontdekken hoe hij het uiterlijk van Mika
    beledigt. Hij refereert aan een gebeurtenis van lang geleden (oudejaarsavond) waar “she was bleeding badly from a facelift.” Mika heeft dus blijkbaar een facelift ondergaan, dat is alles. Op welke wijze is dit een belediging van haar uiterlijk?

    gerard janse (@gejanse)

    30 juni 2017 at 10:05

  12. @Jeroen
    Nee, het is geen kwestie van geloof. Dat is iets voor in de kerk. Het kan zijn dat een eenvoudig iemand zoals je jezelf noemt het niet meer snapt, maar dat geeft je nog niet de ruimte om vervolgens de waarheid, de feiten en de media bij het oud vuil te zetten. Ik zou eerder zeggen, ga terug naar school om te begrijpen dat wat je nu zegt onjuist is.

    Een en ander sluit niet uit dat media fouten maken. Maar het is wat anders dan te zeggen dat media fouten maken, dan te zeggen dat de waarheid vaag te onderscheiden is of we worden voorgelogen door de media. Ik zeg dat Sputnik volledig door het Kremlin wordt gecontroleerd en niet echt een journalistiek medium is zoals CNN. De laatste gaat uit van de feiten, terwijl RT of Sputnik uitgaan van een politieke mening die verkondigt moet worden.

    Een en ander sluit evenmin uit dat Westerse media de mening van het establishment representeren en dicht tegen de macht aanschurken. Ze zitten economisch in de tang. Maar het verschil is dat de door de staat gecontroleerde media in de Russische Federatie of China een op een de macht zijn.

    George Knight

    30 juni 2017 at 10:38

  13. @Gerard Janse
    Nee, in het fragment zegt Mika dat over Trump: ‘Well and I think that the dangerous edges here are that he [=Trump] is trying to undermine the media. Trying to make up his own facts. And it could be that while unemployment and the economy worsens, he could have undermined the messaging so much that he can actually control exactly what people think. And that, that is our job.’ Met dat laatste (‘our’) verwijst ze naar de media.

    Mika zegt het omgekeerde van wat jullie suggereren dat ze zegt. Ze zegt niet dat de media moeten controleren wat andere mensen zeggen, maar dat ze Trump moeten controleren in het verzinnen van zijn eigen feiten. Ik vind het tamelijk kwaadaardig en misleidend dat jullie hier dit citaat uit zijn verband rukken en er een aantoonbaar verkeerde lezing aan geven. Zo doen jullie eraan mee om net als Trump de feiten te verzinnen. Dat is niet de goede weg.

    Nee, natuurlijk heeft Trump niet letterlijk gezegd wat ik hem in de mond leg. Want bij mijn weten spreekt Trump geen Nederlands. Maar de woorden van Trump tegen Billy Bush kwamen er wel degelijk op neer dat hij zie dat hij vrouwen bij de vagina kon pakken als hij dat wilde. Dat andere mannen dat ook zouden doen doet niet ter zake:
    Trump: I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.
    Bush: Whatever you want.
    Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything.

    Over de facelift van Mika moet je maar de commentaren in de Amerikaanse media van gisteren en vandaag lezen over dit onderwerp. Er bestaat van links tot en met Fox News, van Democraten tot Republikeinen overeenstemming over dat wat Trump zegt vrouwonvriendelijk is en ongepast. Wie naar een facelift verwijst en dat in verband brengt met bloeden, maakt een opmerking over het uiterlijk. Trumps opmerking over het bloeden staat niet op zichzelf, want eerder zei hij over Megyn Kelly: ‘There Was Blood Coming Out of Her Wherever’. De suggestie toen was duidelijk en de suggestie nu is eveneens duidelijk dat Trump met het bloeden dubbelzinnig naar menstruatie verwijst.

    George Knight

    30 juni 2017 at 11:14

  14. Trump wil de president zijn van alle proleten. Dat lukt hem weer eens prima.

    Raymond Horstman

    30 juni 2017 at 11:35

  15. De facelift van Mika: Het gaat er om dat ú vindt dat het uiterlijk van Mika wordt beledigd, want dat schrijft u. Trump beschrijft een gebeurtenis die blijkbaar heeft plaatsgevonden en hij benoemd dat. U noemt dat ineens vrouwonvriendelijk wat m.i. een vreemde conclusie is omdat hij Mika bij naam aanspreekt en zich tot háár als persoon richt. Verder stelt u “Wie naar een facelift verwijst en dat in verband brengt met bloeden, maakt een opmerking over het uiterlijk.” Dat klopt, maar waar is de ‘belediging van het uiterlijk’ zoals u eerder veronderstelde?

    U citeert onvolledig. Over Megyn Kelly zei Trump het volgende: “You could see there was blood coming out of her eyes, blood coming out of her wherever. In my opinion, she was off base.” De suggestie die voor u zo duidelijk is, is úw interpretatie van de tekst waarin het woordt menstruatie niet eens voorkomt. Luister naar Trump’s weerwoord https://youtu.be/X58Sgkb-jAw en het is helder dat hij niet naar menstruatie verwees. Maar laten we er eens van uitgaan dat hij wel naar ‘menstruatie’ verwees. Wat is daar zo verkeerd aan? We weten allemaal dat veel vrouwen die menstrueren tamelijk ‘off base’ kunnen zijn. Dat is geen geheim.

    “Vagina’ is een matige vertaling van ‘Pussy’. Trump zei dus niet dat hij vrouwen bij hun ‘vagina’ kon grijpen. Maar dat heb ik al eerder uitgelegd in een vorige post.

    En dan de opmerking van Mika. Ik hou het er bij dat Mika zegt dat het de taak van de media is de gedachten van mensen te controleren. Het staat er écht zo geschreven in het citaat. Het kan zijn dat Mika het niet zo bedoelde maar dan had ze zich beter uit moeten drukken. Dit heeft niets met ‘kwaadaardigheid’ van mijn kant te maken, wat ik overigens een bijzonder beledigende opmerking vindt, want ik tracht zo feitelijk mogelijk te reageren op hetgeen u hier schrijft.

    gerard janse (@gejanse)

    30 juni 2017 at 12:37

  16. @Gerard Janse
    Ik kan u niet volgen. Wat wilt u hier nou eigenlijk beweren over vanzelfsprekende verklaringen die u wegzet als niet vanzelfsprekend?

    Er heerst overeenstemming over dat Trump met de tweets van gisteren over Mika en Joe zijn boekje te buiten is gegaan, ermee vooral zichzelf beschadigd heeft en het in de plaats komt van zijn echte werk. Dat het over het uiterlijk van Mika ging is onmiskenbaar. Wie de opmerking ‘She was bleeding badly from a face-lift‘ niet als seksistisch of vrouwonvriendelijk ziet, zal er waarschijnlijk niet van overtuigd worden en toegeven wat vrouwonvriendelijkheid of seksisme is of dat het zelfs maar bestaat.
    http://thehill.com/homenews/administration/340179-the-memo-new-gop-angst-over-trump-tweets

    Dat genoemde opmerking van Trump over Megyn Kelly dat er bloed uit ‘haar waar dan ook’ naar menstruatie verwijst is voor de goede verstaander duidelijk. Dat u voor een andere interpretatie kiest is uiteraard goed verdedigbaar. Maar wat Trump daar zelf over zegt nadat hij er door alles en iedereen op aangevallen werd in augustus 2015 is niet geloofwaardig. Hij moest er een draai aan geven. Daarbij komt dat het om twee redenen in de uitleg achteraf niet expliciet werd gezegd. Vanwege de puriteinse VS en om het frame van Trump over Kelly niet nog verder te bevestigen. Uw aanvullende opmerking over menstruatie en vrouwen zegt me genoeg. Die vind ik beneden elke waardigheid.

    Opnieuw, het citaat van Mika laat er geen misverstand over bestaan wat ze beweert. Ze verwijst ermee naar Trump en de functie van de media om zijn woorden en beweringen te toetsen. Eerst beweerde u overigens onterecht dat Mika gezegd zou hebben ‘To control what other people think, that is our job.’ Nee, dat heeft ze niet gezegd en dat moet haar ook niet in de mond gelegd worden. Alt-right media zijn de bron van die misleiding. Laten we dat frame hier niet overnemen. Mika reageerde op de rechtse media in een tweet:

    George Knight

    30 juni 2017 at 13:51

  17. Scarborough revealed that a Republican lawmaker had called him after Trump interrupted a meeting to rant about the “Morning Joe” co-hosts, and the congressman said the president’s comments scared him.

    “‘He was vicious when he turned from you to Mika,’” Scabrorough said, paraphrasing the congressman. “‘His face was red, he started talking about blood coming out of her ears, out of her eyes,’ and this congressman said, ‘I’ve been in politics for decades, and never seen anything like this.’ He said, ‘I don’t know why I’m calling you, but I was just scared, — I was scared for you guys, and I wanted you to know.’”
    http://www.rawstory.com/2017/06/were-okay-but-the-countrys-not-msnbcs-joe-and-mika-respond-to-trumps-face-lift-tweets/

    George Knight

    30 juni 2017 at 13:56

  18. […] reactie in het programma ‘Morning Joe’ kon niet uitblijven na de tweets van gisteren van president Trump over Mika Brezinski die zoveel stof deden opwaaiden en veel Republikeinse congresleden tot de […]

  19. Mika and Joe in een opinie-artikel The Washington Post vandaag:
    More significant is Mr. Trump’s continued mistreatment of women. It is disturbing that the president of the United States keeps up his unrelenting assault on women. From his menstruation musings about Megyn Kelly, to his fat-shaming treatment of a former Miss Universe, to his braggadocio claims about grabbing women’s genitalia, the 45th president is setting the poorest of standards for our children. We were heartened to hear a number of Republican lawmakers call out Mr. Trump for his offensive words and can only hope that the women who are closest to him will follow their examples. It would be the height of hypocrisy to claim the mantle of women’s empowerment while allowing a family member to continue such abusive conduct.’
    https://www.washingtonpost.com/opinions/donald-trump-is-not-well/2017/06/30/97759ee0-5d0f-11e7-9b7d-14576dc0f39d_story.html?utm_term=.9be9f8eb6b71

    George Knight

    30 juni 2017 at 14:56

  20. George,
    De vraag is wie controleerd de media. In Rusland is dat bepaald door de staat. Hier zou dat anders zijn volgens jou feiten. Maar dat is natuurlijk onzin. Want wie bepaald hier de media? Okay, niet Mark Rutte. Eens. Maar wie wel? Het is hier wat dat betreft geen haar beter dan in Rusland. Rusland is een fenix die na 100 jaar oprijst uit de as en daar is niet iedereen blij mee.

    Jeroen

    30 juni 2017 at 15:51

  21. @Jeroen
    Goeie vraag wie in Westerse landen de media controleren. Dat ‘controleren’ kan op verschillende manieren opgevat worden. 1) Zijn het economische voorwaarden die media-organisaties beheersen en inperken? Zogezegd de tucht van de markt van publiek, bedrijfsleven/sponsors en eigenaar. 2) Of gebeurt het door de interne werking van een journalistiek medium met een redactiestatuut en een verdeling van macht tussen de journalistieke en commerciële poot van een media-organisatie door scheiding met Chinese muren? 3) Of is het de toetsing door de wetgever, dus in Nederland de Tweede Kamer? 4a) Of is het door inspectie van de nationale toezichthouder ‘Het Commissariaat voor de Media’ of 4b) de overkoepelende Europese toezichthouder EPRA? https://www.epra.org

    Zoals het er naar uitziet worden in Nederland de media op deze verschillende manieren gecontroleerd. Dat is een continue afweging, het zoeken en of herstellen van een evenwicht, een balans. Media staan niet stil en nieuwe (digitale) media ontwikkelen zich en zoeken hun plek. Delen van de overheid die gericht zijn op nationale veiligheid willen de media inperken en controleren, voorstanders van vrije meningsuiting zoals de burgerorganisatie Bits of Freedom die pleit voor internetvrijheid of het toezichtsorgaan Autoriteit Persoonsgegevens (het oude CBP) zijn tegenstanders van die inperking en controle.

    Uit internationale onderzoeken over persvrijheid blijkt dat de situatie in de Russische Federatie slecht is, en er steeds slechter op wordt. De Russische Federatie is in de vorm nog een democratie, maar glijdt af naar een dictatuur. Het is aantoonbaar onjuist om te stellen dat het lood om oud ijzer is, en dat de persvrijheid in Nederland geen haar beter is dan in de Russische Federatie. Uit de ranglijst 2017 WORLD PRESS FREEDOM blijkt dat Nederland op de 5de plek staat en de Russische Federatie op de 148ste plek (van de 180). Nogal een verschil. Zie hier voor de persvrijheid in de Russische Federatie:
    https://rsf.org/en/russia

    De laatste dagen komt die persbreidel in de Russische Federatie nog duidelijker aan de oppervlakte in de actie van de Russische toezichthouder Roskomnadzor om het bedrijf Telegram van de broers Doerov te willen sluiten. En de Russische senaat stelt serieus voor om niet-Russische Russischtalige media die zich op de Russische Federatie richten te sluiten, zoals BBC Russisch, Russische Reuters etc.

    Misschien is het leerzaam om volgend artikel van Steven Derix in NRC te lezen om beter te begrijpen wat het principiële verschil is tussen de werking van media in een West-Europese democratie en die in een autoritair of dictatoriaal land als China, Noord-Korea, de Russische Federatie, Zimbabwe etc. waar een media-organisatie op een compleet andere manier met ‘journalistiek’, waarheid en feiten omgaat:
    https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/22/een-lijst-uit-het-kremlin-zei-wat-niet-op-tv-mocht-11228494-a1564217

    George Knight

    30 juni 2017 at 17:02


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: